آنیتا جانآنیتا جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

♥♥خاطرات من و دختر نازم♥♥

نی نی بیا بازی! قسمت سوم

1392/8/27 14:35
نویسنده : مامان مرضیه
493 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از مدتها امروز دوباره از بازی های کودکانه می نویسم.اون هم واسه اینکه تا بازی نباشه حوصله دخملم سر می ره و حتی با یه بازی خیلی ساده که دنبالش بدوم و بهش بگم الان می گیرمت کلی سرگرم می شه و می خنده و شاد می شه پس تا بازی هست زندگی باید کردنیشخند...

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

این بازی ها مناسب بچه های زیر 2 سال است. توجه داشته باشید که تولد تا دو سالگی دوره حسی حرکتی است. مغز کودک بر اساس تجربیات و حواس پنج گانه اش برنامه ریزی می شود. این دوره ، دوره "تحریک" است. باید سلولهای مغز کودک مدام توسط محرکهایی تحریک شوند.
اولین گروه بازیها بازیهای "دست ورزی" هستند. دست ورزی برای تحریک لامسه.
کودک باید با هر آنچه در فضا ست ارتباط پوستی داشته باشد. لمس کند. از مایعات شروع می شود تا جامدات می رسد. بگذارید با همه چیز بازی کند. " آب ، خاک، برنج، چای" و هر چیز دیگر. - به جز چیزهای واقعا خطرناک. وقتی بچه بازی می کند "کیف" کنیم نه اینکه "عذاب" بکشیم...من دیگه این عادت عذاب کشیدنمو تقریبا ترک کردم و می گذارم راحت بازی کنه حتی وقتی دستشویی می برمش اوایل فقط صدای جیغ جیغم می اومد که نکن بکن اون کثیفه و ... اما الان تقریبا کاریش ندارم تا وقتی خطرناک نباشه و بعد از بازیش خوب دستاشو می شورم و با خیال راحت بازیش تموم می شه

یه مدل بازی دست ورزی خونه ما آب بازیه!

بازی 1: آب بازی !

حدود ۳۰-۴۵ دقیقه طول می کشه ،‌تمام وسایل بازیش رو تو حمام می شوره ،‌یه ظرف رو پر آب می کنه و  رو سرش یا قسمتهایی که کفی هست می ریزه و....کلی اسباب بازی با با جنسهای مختلف و در سایزهای مختلف با کاربردهای مختلف می ریزم توی وان و باهاش مشغول میشیم در نهایت که خسته می شه به حوله اش اساره می کنه که بریم

یاآب بازی با لیوان آب :‌بعد از هر بار آب خوردن باقی لیوان رو ی سر و کله خودش  یا روی فرش ریخته می شه !!!تا قطره آخر.

واسه تمرین بای بای پوشک,آب بازی در دستشویی هم به برنامه مون اضافه شدهمتفکر

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

بازی 2:منو بگیر اگر می تونی

 بچه هاعاشق این هستند که دنبالشان  کنید. هدف این بازی گرفتن بچه است.بخصوص اگر کودکتان را هر بار بغل کنید و او را ببوسید بازی برایش جذابتر می شود. برای تنوع وانمود کنید که یک حیوان هستید؛ مثلآ یک شیر غران یا یک موش. گاهی هم شما فرار کنید و اجازه دهید او شما را بگیرید. این بازی برای بالا بردن استقامت بدن بچه و شما مناسب است.در ضمن دویدن و بپر بپر هم باعث ترشح هورمون رشد می شه و به قد کشیدن کودک کمک میکنه.

این بازی در صدر جدول بازی های خونگی آنیتا و مامانش قرار داره.گاهی از دنبال کردن من به باباش پناه می بره گاهی از بابا به مامان پناه می بره گاهی هم خودش دنبامون می کنه و می گه هووووو که بترسیم و فرار کنیم.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

بازی 3:بادکنک!

بادکنک وسیله خوبی برای بازی داخل خانه  می باشد. بدلیل حرکت کندی که دارد، به آسانی دنبال و گرفته می شود. یک بادکنک را باد کنید- حتی نگاه کردن به این کار هم برای بچه ها لذت بخش است- و در هوا آزاد کنید. شروع کنید به شمردن تا زمانی که بادکنک به زمین برسد یا بچه آن را بگیرد. این بازی هم برای هماهنگی دست و چشم و هم در آموزش شمارش اعداد مناسب است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

بازی 4:چی می شنوی؟

همراه کودکتان به فضای خارج از خانه بروید و با هم روی یک زیرانداز بنشینید.(ما این کار رو توی تراس خونمون انجام می دیم!) از کودکتان بخواهید با دقت به صداهای اطرافش گوش کند. کمی بعد از او بپرسید چه شنیده است و  شما هم به او بگویید چه شنیده اید. صدای وزیدن باد بین درختها، آواز پرندگان یا عبور یک ماشین. این بازی کمک بزرگی به توسعه شنوایی بچه ها می کند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

بازی 5:بیا برقصیم!

موزیک مورد علاقه کودکتان را برایش بگذارید- مثلآ یکی که ضرباهنگ تند و بلند دارد - تا او بتواند مثل یک فیل با ضربات آهنگ پا بکوبد، یا یکی که آرام و ملایم است و بچه بتواند ادای راه رفتن روی پنجه پا از کنار یک شیر بدون آنکه او را بیدار کند را درآورد. رژه رفتن با ریتم آهنگ هم برای کودکان در این سن ممکن و لذت بخش است. این بازی ها نه تنها قوه تخیل بچه را توسعه می دهد بلکه باعث هماهنگی حرکات او می شود.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

بازی 6:سرسره بازی با متکا!

با هر چند تا بالش و پشتی که در دسترس دارین چیزی مثل سرسره برای بچه بسازید. با استفاده از بالشها می توانید ارتفاع آن را کم و زیاد کنید. بعد از اینکه بچه توانست تعادلش را حفظ کند می توانید با تکان دادن پشتیها بازی را برایش خنده دار و جالب کنید. توجه کنید که این بازی ,بازی بی خطری نیست و کودک را با سرسره دست سازتان تنها نگذارید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

بازی 7:بپر بپر!

. هر چی بالش و کوسن دارین رو جمع کنید تو یه جایی که حتماً قالی یا موکت یا کف‌پوش نرمی داشته باشه.

. به بچه‌تون بگید که می‌خواین بپر بپر کنین و حالا بیا بالشا رو بچین رو هم(خود این قضیه کلی به دقت و تمرکزشون کمک می‌کنه)

. بعد با گفتن 1و 2و 3، بچه از فاصله‌ایی که خودش می‌خواد، خودشو بندازه رو بالشا

. کلی سوت و کف و هورا، برای ایجاد هیجان و تخلیه انرِژی(می‌تونید دو نفری یا چند نفری هم دور بالشا بچرخین و هورا بکشین)

. چیدن مجدد بالشها و تکرار این کار تا وقتی که بچه خسته شد!

توجه: زمان این بازی، حتماً وقتی باشه که موقع استراحت همسایه‌ها نباشه، چون با هیس و یواش گفتنای ما، بازی بدون هیجان و بی‌مزه می‌شه.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

امیدوارم با بازی کردن با بچه هامون بتونیم هم با اونها شادی کنیم هم آینده اونها را براشون قشنگتر رقم بزنیم.روی جلد کتابی نوشته بود:

نام کودک امروز است    امروز در کنارشان باشیم

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

عمه
27 آبان 92 23:42
آفرین به آنیتا کوچولوی قشنگ و مامان باحوصله و مهربونش چه جمله ی جالبی روی جلد کتاب نوشته بود... همینطوره.
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: ممنونم عمه جوون آنیتا,واقعا جمله تاثیر گذاری بود
مامان آناهیتا
2 آذر 92 21:32
سلام عزیزم . می بخشید مسافرت بودم نتونستم بهتون سر بزنم . تاخیرمو ببخش. افرین به این دختر ناز دوست داشتنی
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: سلام دوست خوبم.به سلامتی خوش گذشت خانمی؟,حدس می زدم تعطیلات سری قبل رفته باشید مسافرت.
کبری مامان آنیتا
4 آذر 92 13:00
عافیت باشه عزیزم
مامان مرضیه
پاسخ
مرسی.از آشنایی با شما خوشبختمبازم پیشمون بیاید
زهرا
9 آذر 92 23:58
یادروزایی افتادم که روژان کوچیک تربودوازاین بازیا میکردیم الان که همه فکرش پارک شده
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: عزیزم روژان,من که با تاب آنیتا گرفتاری دارم تمام روز می خواد اونجا بشینه و بازی کنه و مامان و کارهاش تعطیلپارک هم هر وقت با ماشین از نزدیکش رد شیم شوق می گیره اما نمی ریم!