آنیتا جانآنیتا جان، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 4 روز سن داره

♥♥خاطرات من و دختر نازم♥♥

نی نی , بیا بازی! قسمت دوم

1392/3/26 8:29
نویسنده : مامان مرضیه
545 بازدید
اشتراک گذاری

بازی1:این چیه؟مال کیه؟

وسایل مورد نیاز: تعدادی عروسک

تعدادی عروسک که کودک شما آنها را کامل می شناسد و مدت هاست با آنها بازی می کند را برای بازی انتخاب کنید و لباس ها ، کلاه ، عینک، پستونک،حوله و ... را از آنها جدا کرده و با فاصله از آنها قرار دهید.

 سپس کودکان را دعوت به بازی کنید بدین شکل که قطعه ای از وسایل عروسک ها را به اون نشان دهید ( یا خود او یکی را انتخاب کند) سپس از او بپرسید که نام این وسیله چیست؟ (مثلا کلاه) و از او بخواهید صاحب شیء را برایتان پیدا کند. از آنجایی که کودک شما عروسکهایش به خوبی می شناسد سریع وسیله مورد نظر را به صاحبش می دهد یا حتی سعی می کند خودش آن را تنش کند.

  این بازی برای کودکان لذتبخش است طوری که ممکن است بعد از اتمام بازی خواهان کندن دوباره لباس های عروسک ها باشد.

                     

با انجام این بازی دقت کودکتان بالا رفته و حتی نام اشیائی را که نمی داند می آموزد.

niniweblog.com

بازی2:یافتن شی گمشده

وسایل مورد نیاز:

3ظرف یا جعبه در دار

اسباب بازی کوچک مورد علاقه کودک.

عروسک کوچکی را که به راحتی در ظرف ها پنهان می شود را در یکی از آنها قرار داده و دو ظرف دیگر را خالی بگذارید و در هر 3 را ببندید و از کودک بخواهید عروسکش را پیدا کند. او به جستجو می پردازد و با یافتن عروسک خوشحال شده و خواهان تکرار آن خواهد شد.

با تکرار این بازی و بالا رفتن سن کودک می توان تعداد جعبه ها را اضافه کرد.

این بازی حس پشتکار کودک را بالا می کند.

niniweblog.com

بازی3:مامان خوابه!

نزديک کودکتان بنشينيد البته اين کار بستگي به سن کودکتان دارد مي‌توانيد او را بخوابانيد. به او بگوييد که قصد داريد که بخوابيد و چشمهايتان را ببنديد بعد از چند ثانيه چشمهايتان را باز کنيد و مشتاقانه به او سلام کنيد يا زمان را به او بگوييد مثلاً صبح بخير يا عصر بخير که او زمانها را هم درک کند. ديدن چشمهاي مامان که باز است و شنيدن صداي تبريکش معمولاً ايجاد خنده خواهد کرد بعد از چند دورِ، مکث خود را هنگام خواب بيشتر کنيد احتمال هست که کودک شروع به جيغ زدن کند و يا حتي به صورت شما ضربه بزند تا شما بيدار شويد!
(با این بازی من و آنیتا کلی کیفور می شیم و خوش می گذرونیم)

niniweblog.com

بازی4:بازي آبي

زمان حمام را به زمان اکتشاف و بازي تبديل کنيد. قاشق هاي پلاستيکي و آب پاش و کاسه هاي پلاستيکي را در وان کودکتان بگذاريد، او با آنها ريزش آب را خواهد ديد و از آنها لذت خواهد برد. تفريح ديگري هم مي‌توان کرد، يک اسفنج را به کودکتان بدهيد اسفنج را خيس کنيد، او از فشار دادن اسفنج و ريزش آب لذت مي‌برد.

(آنیتا خانم اصلا با این بازی حال نمی کنه!فقط می گه زود بریم بیرون همین.یه عالمه اسباب بازی توی وانش می زاریم اما ایشون فقط در حال گریه هستند.)

niniweblog.com

بازی5:نقاشي

اين بازي کمي کثيف کاري است اما براي کودکتان بسيار جالب خواهد بود. کودکتان را روي صندليش يا روي زمين بنشانيد. در مقابل او يک برگه و چندين غداي پوره اي رنگي که صاف شده است قرار دهيد، او را تشويق کنيد که با دستانش نقاشي کند، خواهيد ديد که او شاهکار خواهد ساخت!

(آنیتا خانم که بعد از هر وعده صرف غداش یه اثر هنری واسه مامانش به یادگار می زاره،اگه روی فرش این کار رو نکنه حتما و قطعا می یاد به زیرکی و شیطونی لباس مامانی رو نقاشی می کنه و کلی هم می خنده که و راضیه که شیطونی کردهنیشخند)

niniweblog.com

بازی6:بازي با رنگها
براي کودکتان اسباب بازي هاي رنگي و يا وسايل آشپزخانه رنگي تهيه کنيد و به او کمک کنيد که اسباب بازيهاي با رنگ مشابه را در کنار هم بگذارد. مثلاً سيب قرمز و ماشين قرمز و توپ قرمز بايد در يک طرف باشد. در اين بازي به او کمک مي‌کنيد که کم کم با رنگها آشنا شود.


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

عمه
26 خرداد 92 23:17
چه بازی های قشنگی
من که خودم توی بازی با بچه ها مهارت بالایی دارم

مامان مرضیه:
بله عزیزم شما که استادی!
راحت می تونی یه مهدکودک رو بچرخونی از بس بابچه برادرات مهربونی ولت نمی کنن عزیزم.از راه دور من و آنیتا می بوسیمت
مامان آناهیتا
28 خرداد 92 9:01
بازیهای خوبی بودن ممنون
راستی من نتونستم بین این عروسکا انیتا رو پیدا کنم خیلی نازی عسلم


مامان مرضیه:
مرسی عزیزم که بهمون سر زدی،آناهیتا جون رو ببوس.