آنیتا جانآنیتا جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 30 روز سن داره

♥♥خاطرات من و دختر نازم♥♥

فعالیتهای مامانی و آنیتا در خانه(قسمت اول)

1392/10/19 13:07
نویسنده : مامان مرضیه
779 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها نوشتنم نمی یاد,هر چند وروجک مامان وقتی واسه مامانی نمی زاره که بیاد چند خط بنویسه!

 

آنیتای عزیزم

چقدر خوبه که بزرگتر شدی و مامان تمام روزش رو برای با تو بودن برنامه ریزی می کنه...

چقدر خوبه که بزرگ شدی و کارهایی می کنی که مامان انگشت به دهن می مونه,حرفهایی می زنی که مامان دوست داره همشون رو برات ضبط و ثبت کنه تا بدونی چقدر شیرین زبونی کردی,دیگه اختیارت دست من به تنهایی نیست از خودت اراده نشون می دی و می گی الان این لحطه از این کار خوشم می یاد یا نه و خیلی چیزهای دیگه...

 

مثلا:

هوس می کنی الان با کی حرف بزنی ,مثلا یهویی دلت واسه بابایی تنگ می شه و گوشی بدست می یای می گی بابایی,اگه به کسی غیر از بابایی زنگ بزنم اصلا قبول نمی کنی و با اصرار روی حرف خودت می مونی و گول نمی خوری!

 

کشف یک راه برای رسیدن  به تمام ارتفاعاتی که قبلا دستش نمیرسید ,الان صندلی میاره و میره روش تا دستش برسه.و خودش  از روی اپن آشپزخونه , به هر چی بخواد می رسه.تازه کابینتی که مامان همیشه توش ژله های کوچولوشو پنهون می کنه رو یاد گرفته ولی خوب, دستش نمی رسه به اونجاها ولی با تقاضای مکرر از مامان می خواد سهمیه ژله اش رو بیشتر کنه و بازم ژله بهش بدم!

 

خیلی از شعرهایی که باهام در طی روز می خونیم رو یاد گرفتی و هم آهنگ با من می خونی .ولی کلمه هایی از آخر هر جمله رو که با تاکید بهت یاد دادم رو کامل یاد گرفتی

مثلا شعر یه توپ دارم قلقلیه:

یه توپ دارم ...قلقلیه

سرخ و سفیدو...آبیه

می زنم زمین....هوا می ره

نمی دونی تا..... کجا می ره

این توپ و من نداشتم

مشقهام رو خوب نوشتم

بابام بهم.......عیدی داد

یه توپ.......قلقلی داد

آخرهر شعری با هورای بلند هردوتامون تمام می شه.

 totalgifs.com candied gif gif MG_Candied_Nuvens39.gif

هم چنین شعر چشم چشم دو ابرو

چشم چشم......دو ابرو

دماغ و دهن......یه گردو

گوش گوش......دوتـــــــــــا گوش

موهاش نشه......فراموش و انگشتشو اینجوری تکون می ده مشغول تلفن

چوب چوب.......یه گردن

حالا یه گردی تنگ

دست دست.......دوتا پا

انگشتها و.........جورابها

ببین چقدر........قشنگه

حیف که بدون رنگه!

 totalgifs.com candied gif gif MG_Candied_Var33.gif

هم چنین شعر خرگوش ناز

خرگوش من......نازه

گوشاش چقدر .....درازه

مثل بخاری گرمه

چه خوشگلو چه ماهه

دستهاشو پیش می یاره

به روی هم می زاره

می خوره برگه.......کاهو

می دوه مثل........آهو

 totalgifs.com candied gif gif MG_Candied_Dif06.gif

 از داستان حسنی نگو بلا بگو,خیلی خوشش می یاد...

وقتی به جاهایی از شعر می رسم که حسنی به هر کسی می گه می یای باهام بازی کنی فوری می گی: نــــــــــــــمی یام (البته بجای کسره با فتحه بخوانید!)

وجاهایی که هر شخصیتی از داستان به حسنی می گه: آخه من تمیزم پیش همه عزیزم اما توچی ..... موی بلند...روی سیاه ...ناخن دراز فوری می گی واه واه واه

جدیدا به داستان بز زنگوله پا یا همون شنگول منگول خودمون خیلی خیلی علاقه مند شده,و جاهی که گرگه بزغاله ها رو می خوره مامانی می شه گرگ بلا و حسابی آنیتا رومی خندونه(البته با این کارم فکر کنم دیگه درس عبرتی نداره این داستانخنده-مهم اینه که آنیتا غش عش بخنده و مامان کیف کنه)

 

چون توی این مدت که نبودیم خیلی کارهای خوب انجام دادیم فعلا قسمت اول رو نوشتم تا بعد دوستای خوبم


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

mina
18 دی 92 19:14
سلام مادر گرامي برحسب اتفاق تمام صفحاتتان را خواندم واز اينكه در اين دور و زمانه خانمي مثل شما اينهمه عاشقانه دخترش را مي ستايد لذت بردم . من خود صاحب دو فرزندم كه اولين فرزندم دختر ميباشد ودر حال خواندن دكترهاي MBAدر مالزي ميباشد و پسرم مهندس متالوژي و صاحب سي و چهارتا ثبت اختراع ميباشد ، ميخواهم يك راهنمايي كوچولو به شما بكنم دخترمهربانم سعي كن تا آنجايي كه ميتواني به دخترتان در فرصتي كه تا پيش دبستاني مانده مطالب حفظي ياد بدهيد و با اشكال مختلف رياضيات را در منزل با شعر يا كتاب يادش بدهيد ، اينكه بداند شب خورشيد به كجا ميرود و خيلي مطالب ديگر خداوند مهربانم به شما خانواده محترم توفيق بدهد .
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: مرسی از شما که با صبر و حوصله دلنوشته های من با دخترم رو خوندید. از راهنمایی تون هم استفاده خواهم کرد.مرسی
مامان کوثری
18 دی 92 19:52
طراحی و چاپ تقویم سال1393 با عکس اختصاصی کودک شما طراحی و چاپ انواع تم های تولد با طراحی های متفاوت طراحی انواع کلیپ های تولد و جشن ها و مراسم کوچولوهای گلتون و همچنین تهیه کیت های تندیس دست و پای کودک خدمتی جدید از تم پارتی http://tempari.blogfa.com حتما از طرح ها و نمونه کارهای ما دیدن کنید
خاله شکوفه
19 دی 92 15:49
الهی من فدات
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: خدا نکنه خاله شکوفه عزیز,آنیتا هم می گه عــــــــــاشقتم
عمه
19 دی 92 23:03
وای چه عکس قشنگی آفرین مامان خانم باحوصله
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: مرسی عمه مهربون,آنیتای لیاقت وقت گذاشتن رو داره,واسه همین سعی می کنم روزش رو برنامه ریزی شده فعالیت داشته باشیم
یسی
21 دی 92 3:37
وای خدای من چه شب یلدای خوشمزه ای داشتین
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: مرسی از شما,امیدوارم واسه وطن دلتنگتون نکرده باشم,بازهم پیشمون بایان خوشحال می شیم
نسیم
22 دی 92 15:48
مرضیه جون سعی کن بیای و براش بنویسی میدونم وقت نمیشه ولی سعی کن بیای حیفه خاطرات این دوران قشنگش ثبت نشه راستی چند روز پیش اومدم نظرای وبلاگمو تایید کنم تو برام نظر گذاشته بودی اول اومدم اینجا وب آشپزی مامانم و آرتین نابغهء کوچک رو باز کردم و ساعتها وقت منو گرفت خانم این لینکای خوب رو وردار بابا از کار و زندگی می افتیم.
مامان مرضیه
پاسخ
مرضیه مامان آنیتا: نسیم عزیز,یکم دیگه می بینی این فسقلی که الان توی بغلت لم داده چه آتیش پاره ای می شه واست وقت آزادی نمی زاره .... صد البته که حیفه خاظرات زیبای این دوران رو ننوشت ومنم همه سعی ام رو می کنم که بیام و بنویسم. وبلاگ های دوستان مون حرف ندارن علی الخصوص آناهیتای عزیز و آرتین عزیز که مامان های خوش فکری دارن که من ازشون ایده های بازی خوبی یاد می گیرم
ماجون
9 اسفند 92 19:55
تولدت مبارک به ما هم سر بزن http://www.niniweblog.com/images/smilies/smile_thum/25.gif
مامان مرضیه
پاسخ
مامان مرضیه: مرسی از لطف شما دوست جدید حتما می یایم پیشتون